Kraftigt sne- og tøvejr
Når det sner, træder boligselskabets sneberedskab til. Vi får saltet og ryddet sne af en ekstern partner.
Når det har sneet, vil vi hurtigst muligt rydde og salte, så områderne ikke er glatte.
Vi rydder sne i disse tidsrum:
- Hverdage: kl. 07.00 til 22.00
- Weekender og helligdage: kl. 08.00 til kl. 22.00
Hvad skal jeg gøre som beboer?
Som beboer har du selv ansvaret for at rydde sne foran din hoveddør samt det stykke havegang, der eventuelt er tilknyttet dit lejemål. Dette gælder selvfølgelig ikke beboere, der bor i etagebyggeri. Her rydder en ekstern partner ved hoveddørene. Ved kraftigt snefald har vores snerydningsleverandør meget travlt med at rydde sne, og det kan derfor tage lidt tid, før de når rundt i hele afdelingen. Hav tålmodighed – de skal nok nå frem. Hvis du har svært ved selv at få ryddet sne, er det en god idé at lave en aftale med en af naboerne, så vedkommende kan gøre det for dig.
Inden sneen smelter
Bor du i tæt/lav bebyggelse og har et loftsrum, er det vigtigt, at du ser efter, om der er kommet fygesne. Opdager du fygesne i dit loftsrum, skal du omgående fjerne det, så der ikke opstår vandskade, når det smelter. Kan du ikke selv komme til loftsrummet, bør du bede en nabo eller et familiemedlem om at undersøge det for dig.
Hvis der er vandskade
Opdager du en vandskade, hvor smeltevandet for eksempel drypper ned fra loftet, skal du sørge for at begrænse skaden ved at tørre vandet op og sætte en spand under eller dække af med plastik.
Kontakt herefter områdekontoret: Find åbningstider og kontaktinfo - eller send din fejlmelding online.
Indmeld herefter din fejl til områdekontoret, gerne via denne app.
Er vandindtrængningen så kraftig, at det ikke kan vente, bør du kontakte vagtordningen uden for åbningstid. Du skal dog stadig huske også at kontakte områdekontoret, da skaden skal efterses.
Denne side er opdateret 07/10-2022 af Drift