Vagtordning udenfor åbningstiden

Hvis der opstår alvorlige skader i din bolig uden for områdekontorets åbningstid, kan du ringe til vores vagtordning hos firmaet BELFOR på 46 34 01 90. Tjek gerne først vores guide om fejl i boligen.

Hvis fejlen vedrører en af Roskilde Kommunes ældre- og plejeboliger, bedes du i stedet kontakte kommunens servicevagt på tlf. 46 31 88 88.

Disse situationer er så alvorlige, at du bedes kontakte vagtordningen:

  • Et sprunget vandrør
  • Kloakstop, hvor vandet løber over, selv om du slukker for vandet
  • Ingen varme i nogen rum, hvis det er mellem november og marts
  • Ingen el i boligen. Tjek først sikringerne og relæet
  • Ingen vand i nogen rum
  • Manglende snerydning, som er til akut fare for andre

Ved manglende el og vand, bedes du tjekke:

  • Om det også gælder hos naboerne
  • Om nedbruddet er omtalt på forsyningens hjemmeside eller afdelingens side på bosj.dk
  • Om der er opslag i opgangen om varslet vedligeholdelse.

I de følgende eksempler skal du vente og kontakte områdekontoret:

  • Komfuret eller køleskabet virker ikke
  • Gulvafløb eller afløb fra en vask er stoppet
  • Fejl i vaskeriet – bortset fra oversvømmelse
  • Et toilet, der løber eller ikke kan skylle ud.

Mange fejl ved toiletter kan løses ved at skylle kraftigt ud med en spand vand.

Ved problemer med TV-signal: Kontakt TV-udbyderen direkte.

Hvis ordningen misbruges

Hvis du kontakter vagtordningen, og tilkaldet ikke er nødvendigt, skal du betale udgiften til håndværkeren.

Det er medarbejderen hos BELFOR, som vurderer, om fejlen kræver akut udbedring.

Denne side er opdateret 04/05-2023