19/1-2023 Nyhed til alle

Her er de ting, du selv skal ordne i din bolig

Når du selv forsøger at løse problemer i dit hjem, er du med til at holde huslejen nede.

Vi kan rigtig godt lide at give dig en god service. Det koster bare også penge, hver gang en ejendomsfunktionær skal ud til dig eller din nabo. Og indimellem kommer han eller hun faktisk ud til en udfordring som en beboer selv kunne have klaret med lidt hjælp og vejledning. I løbet af et år kan det blive til mange penge - en udgift, som betyder noget for huslejen i afdelingerne. Det skal vi gøre noget ved i fællesskab. Derfor besluttede de beboervalgte i april, at der flere opgaver, du som beboer selv skal klare i din bolig. Sammen med andre tiltag kan dette være med til at holde huslejen nede.

Nedenfor kan du se, hvilke problemer i boligen, du fremover selv skal forsøge at løse, inden du kontakter områdekontoret.

 

Klik på billedet for at se en større version, som du kan zoome ind på

Her finder du hjælp

Næste gang, din radiator ikke virker, skal du altså først selv forsøge at ordne det. På bosj.dk/fejl og i vores app har vi lagt guides og tips til at løse de mest almindelige problemer i boligen. Det er her, du skal starte, når du har brug for hjælp. Her står der, hvad du selv kan eller skal gøre. Her står det også, hvis du ikke selv skal gøre noget andet end at kontakte områdekontoret.

Hvis det ikke lykkes for dig at fikse problemet selv, er du som altid velkommen til at ringe eller skrive til os. For vi vil stadig meget gerne hjælpe dig – det må der ikke være tvivl om.

Sammen om det

Ved at forsøge selv, er du og de andre beboere med til at holde huslejen nede.

Det vil helt sikkert kræve noget ekstra for nogle af jer. Andre er mere vant til at ordne ting i boligen selv. Måske kan I tage dette nye tiltag op i jeres afdeling næste gang I mødes. Tag en snak om, at det er okay at ringe på hos naboen og bede om hjælp til at skifte en pære. Lidt ligesom at låne en kop sukker. Måske er der endda én eller flere beboere i jeres afdeling, som har lyst til at melde sig som frivillige hjælpere.


Læs mere om de beboervalgtes overvejelser på workshoppen i artiklen fra april.

I vores app kan du nemt melde fejl i din bolig, finde guides og læse nyheder fra boligselskabet og din afdeling. Du finder den her: 

Hent i App-store

Hent i Google Play

Henvendelse om denne side til Kunder & kommunikation