Boligafdelingen har den 10. september 2019 besluttet at bruge et digitalt mødesystem til at gennemføre valghandlingerne.
Valgsystemet afprøves første gang i forbindelse med afdelingsmødet den 26. september 2020.
Supplerende digitalt valg
Alle beboere, som ikke vælger at stemme under det fysiske møde, kan logge ind på mødesystemet stemme i dagene efter afdelingsmødet. Det er også muligt at brevstemme, hvis man anmoder om det på forhånd. Se mere i dagsordenen.
Supplerende digital dialog - måske senere
Afdelingen har endnu ikke besluttet, om man også vil tage den del i brug, der supplerer dialogen på de fysiske afdelingsmøder med en digital dialog før møderne. Hvis det vedtages, vil det indebære dette: 4 uger før mødet kan beboerne stille forslag, kommentere andres forslag eller stille op som kandidat. Dialogen på mødet kan så tage udgangspunkt i den forudgående debat.
Log ind som beboer for at stemme
Både beboere og alle andre kan se forslag og kommentarer i debatdelen af systemet, hvis det indføres. Men du skal logge ind for at:
- Se navn og billede på forslagsstiller/debattør
- Stille et forslag
- Stille op som kandidat
- Afgive din stemme
Opret en bruger i systemet, og brug NemID når systemet beder om det for at tjekke, om du er fyldt 18 år og har folkeregisteradresse i afdelingen.